Бериславський заклад дошкільної освіти
(ясла-садок) комбінованого типу №3 Бериславської міської ради

7 Лютого 2018

Шановні батьки !

Під час карантину вчимося разом!

  Затверджую

Завідувач ДНЗ №3

                                                                                                   ______Верховська  М.В.

План

освітньої роботи з дітьми старшої групи №6 «Сонечко»

на квітень 2020 року

 

          Дитина в соціумі Математика Природа
Тиждень Назва теми Тиждень Назва теми Тиждень Назва теми

                           1

2

Я сам. Я і моє імя. 1 . Задачі на знаходження суми і остачі.

      1

 

Пробудження природи.
2                         2 Частування гостей. 2 Порядкова лічба в межах 10.       2

Вивчаємо космос.

 

                  3 Мій гардероб. 3 Об’ємні геометричні фігури (конус, циліндр, куля, куб) – схожість і різниця.      3 . Ігри – забави в королівстві тварин.
                   4 Краса природи в народному мистецтві. 4

Задачі на збільшення, зменшення на 1, 2.

 

     4 Бережи своє здоров’я змалку (вживання фруктів, овочів, значення теплиці у вирощуванні їх).
Грамота,розвиток мовлення Художня література Малювання, ліплення
Тиждень Назва теми Тиждень Назва теми Тиждень Назва теми

1.                       1

 

 

 

2

 «Зустріч із весною».

     1

 

 Історія походження імен, легенда про ім’я

    1

 

– Портрет В.Серов та інші. Портрет дитини.

– Теоретичне. І.К.Айвазовський (монотипія)

Ліплення. Писанки

2                        2

 

 

«Мандрівка в космос».      2 В.О.Сухомлинський «Іменний обід»     2

– Тварини – собачка

– Морський пейзаж (акварель)

Ліплення

Декоративний посуд

                          3

 «Чотири пори року».

 

    3 Українська народна казка «Катрусина шафа»     3

– Писанки (декоративне)

– Скатертина (українські вишиванки)

Ліплення. Іграшки

                         4 «У Задзеркаллі».     4 Казка «Як приходить весна»     4

Цей фантастичний підводний світ М.ПРиймаченко

– Зоопарк. Бігімот.

Ліплення

Рибки, слимаки

 

 

І тиждень (30.03.2020 – 05.04.2020)

 

І.  Заняття з математики + логіка світу

  1. Задачі на знаходження суми і остачі.

    Записування за допомогою цифр та знаків.

Повторити: З чого складається задача.

– Цікава історія, герої якої вирішують математичне завдання – це…(задача).

– Опис подій та героїв задачі – це…(умова).

– Після умови задачі завжди ставлять…(запитання).

– Вирішення математичної задачі називають…(розв’язанням).

Наприклад:

  1. На клумбі росло 3 нарциси і 1 тюльпан. (Умова).

Скільки квітів росло на клумбі разом? (Запитання).

3 + 1 = 4 . (Розв’язок).

4 – відповідь.

  1. У Марійки було 3 цукерки. 1 цукерку вона відала Надійці. (Умова).

Скільки цукерок у неї залишилось? (Запитання).

3 – 1 = 2.  (Розв’язок).

2 – відповідь.

  1. Площині геометричні фігури.

    Поділ цілого на частини і навпаки (квадрат, прямокутник, трикутник).

Повторити: геометричні фігури (квадрат, прямокутник, трикутник) – мають сторони і кути:

– якщо квадрат поділити пополам утворяться 2 прямокутника;

– якщо квадрат поділити по діагоналі – утворяться 2 трикутника;

– прямокутник поділити пополам – 2 однакових квадрата;

– трикутник пополам – 2 однакових трикутників.

– взяти 2 квадрати – утвориться прямокутник;

– 2 трикутники – 1 квадрат, або 1 ромб…

  1. Вимір сипучих речовин.

Взяти умовну мірку – чайну  і столову  ложку.

Завдання: виміряти скільки чайних та столових ложок вмістяться в 1 склянці.

Відповідь: чайних ложок буде більше тому, що мірка мала. А столових ложок буде менше – бо мірка стає більшою.

 

ІІ.  Заняття з ознайомлення з природою

  1. Пробудження природи.

 Повторити: Назву пори року. (Весна). Весняні місяці та чому їх так називають.

Наприклад: Березень (у цьому місяці починається рух соку, першим деревом «прокидається» береза…).

Квітень (назва походить від слів цвісти, квіти, відквітнути…).

Травень (місяць світлої зелені, буйного цвітіння садів…).

  1. Зміни в житті рослин. Умови для їх росту.

Повторити: Назви первоцвітів (підсніжники, проліски, фіалки, сон трава…).

Розповісти дітям, що потрібно рослинам для гарного росту? (Світло, тепло, вода).

Спостерігати за зміною росту рослин, які ростуть вдома (на клумбах).

 

 

 

 

 

Шановні батьки !

Під час карантину вчимося разом!

 

ІІ  тиждень (06.04.2020 – 12.04.2020)

І.  Заняття з математики + логіка світу

  1. Порядкова лічба в межах 10.

 Пограйте з дітьми в гру «Що змінилося».

На столі виставте 10 іграшок. Дитина запам’ятовує їхню кількість і розташування, потім заплющує очі. Дорослий ховає одну іграшку, за його сигналом дитина розплющує очі, уважно дивиться і визначає, якої іграшки немає.

Наприклад: – Що змінилося? (Немає однієї іграшки)

– Якою вона була за порядком? (Відповідь дитини)

– Яка іграшка стояла перед нею? Після неї?

Гру можна повторити 2-3 рази.

  1. Годинник. Визначення часу в межах години, півгодини.

Повторити: З чого складається годинник? (циферблат з цифрами від 1 до 12, великою та малою стрілками).

– Що показує велика стрілка? (хвилини), маленька стрілка вказує… години.

– Запропонуйте дітям показати на макеті годинника :

– час коли вранці встають…(7)

– сідають обідати…(12)

– ввечері дивляться улюблений мультик…(6)

– час коли лягають спати…(9)

  1. Товщина циліндричних і плоских предметів. Порівняння: однакові, різні.

Розгляньте з дітьми предмети циліндричної форми (бляшану баночку, олівець, склянка, ваза  та інші предмети).

Запитайте у дітей: – Назвіть ці предмети.

– Чи однакові вони? Чому? (бляшана баночка, склянка, ваза  – товсті, олівець – тонкий…)

– Що спільне в усіх предметах? (Форма – циліндра)

– Що можна з ними робити? (катати між долоньками, по столу, поставити на стіл, підлогу і зверху покласти якийсь предмет тощо).

– Як їх можна використати? (у бляшану баночку покласти варення, в склянку налити воду,  у вазу поставити квіти, олівцем – малювати ).

 

ІІ.  Заняття з ознайомлення з природою

  1. Вивчаємо космос.

Розкажіть дітям    про нашу планету Земля, а саме:

– Що таке Земля? (Наша планета)

– Який супутник є у планети Земля? (Місяць).

– Чим здаються нам інші далекі планети? (Зірками).

– Як називається найбільша до нас зірка? (Сонце).

– Люди якої професії літають у космос і досліджують його? (Космонавти).

– На чому космонавти літають до космосу? (на ракеті, космічному кораблі).

– Хто першим полетів у космос? (Собаки – Білка, Стрілка).

– Першим космонавтом був … Юрій Гагарін.

– Перша жінка – космонавт – Валентина Терешкова.

– 12 квітня – свято… День космонавтики.

  1. Прочитайте жартівливий вірш про гру в космічний політ з іграшками

Г. Бойка «Збираємось в політ».

 

 

Шановні батьки !

Під час карантину вчимося разом!

 

ІІІ  тиждень (13.04.2020 – 19.04.2020)

І.  Заняття з математики + логіка світу

  1. Об’ємні геометричні фігури (конус, циліндр, куля, куб) – схожість і різниця.

Пограйтесь в гру «Чарівний мішечок», до якого покладіть (конус, циліндр, куля, куб з будівельного набору).

– Які предмети ви дістали?  (конус, циліндр, куля, куб).

– Фігури однакові чи різні? Чому?

Запропонуйте     дітям прокотити ці фігури.

– Чому одні фігури можуть котитися інші ні? (у конуса, циліндра, кулі – основа круга, немає кутів).

– Куб не може котитися, йому заважають кути.

Проведіть дослід.

Запропонуйте дітям поставити по черзі   фігури перед дзеркалом.

Що вони побачать?

– На що схоже відображення  кулі? (на круг)

– Відображення якої фігури побачать в кубі? (квадрат)

– Циліндр схожий на… (прямокутник)

– Відображення конуса схоже на… (трикутник).

  1. Склад числа 10 з двох менших.

Візьміть 10 фішок (цукерки, палички…)

Завдання: як можна їх поділити на дві групи?

Заповніть таблицю, записуючи різні варіанти.

Наприклад:

10   1    3  5            
  9    7   5            
  1. Орієнтування на аркуші. Малювання, викладання в різних його частинах (вверху, внизу, зліва, справа, посередині).

Виконайте вправу «Прикрась килимок».

– Намалюйте (викладіть) у верхньому лівому куті синій круг, у нижньому лівому куті – жовтий круг, у верхньому правому – червоний трикутник, у нижньому правому – жовтий квадрат. Посередині  намалюйте червоний овал.

– Після виконання завдання можна зіграти в гру на розвиток логіки. Дорослий називає місце розташування фігури. Дитина – геометричну фігуру, яка там намальована.

ІІ.  Заняття з ознайомлення з природою

  1. Ігри – забави в королівстві тварин.

Пограйте в логічну гру «Назви тварину».

Дитина визначає і називає диких тварин за їхніми характерними ознаками, які називає дорослий.

– Навесні у кожної тварини народжуються….(малята).

– Руда, хижа, хитра… (лисиця). У лисиці народжуються…(лисенята).

– Руда, запаслива, живе на дереві… (білка). У білки – білченята.

– Прудкий, куцохвостий, довговухий… (заєць). У зайця – зайченята.

– Великий, бурий, клишоногий…(ведмідь). У ведмедя – ведмежата.

– Зубастий, сірий, хижий…(вовк). У вовка – вовченята.

– Спить взимку, маленький, колючий…(їжак). У їжака – їжачата.

Гра проводиться у швидкому темпі. Дитина має відповідати чітко, не вагаючись.

 

 

Шановні батьки !

Під час карантину вчимося разом!

 

ІV тиждень (20.04.2020 – 27.04.2020)

І.  Заняття з математики + логіка світу

  1. Задачі на збільшення, зменшення на 1, 2.

Повторіть з чого складається задача (умова, числа які нам відомі, запитання, розв’язок та записуємо відповідь).

Наприклад:

  1. По дорозі їхали 2 вантажівки та 1 легковий автомобіль. Скільки всього їхало машин? 2 + 1 = 3.
  2. На зупинці стояло 5 машин. З них 2 легкових автомобіля поїхало. Скільки машин залишилося на зупинці? 5 – 2 = 3.

Запропонуйте дітям самостійно скласти  і розв’язати задачі (про цукерки, іграшки.)

  1. Класифікація геометричних фігур за величиною, кольором, формою, окремими ознаками.

Завдання: намалюйте дітям різнокольорові геометричні фігури – квадрат,                  круг, п’ятикутник, прямокутник, трикутник.

Поставте запитання:

– Чи однакові фігури? Чим відрізняються? Що мають спільне?

– Яка з цих фігур «зайва»? Чому? (Круг – в нього немає кутів).

– Які геометричні фігури можна назвати «родичами»? Чому? (Квадрат, прямокутник – в них по чотири сторони та чотири кути).

– Уважно подивіться на квадрат, п’ятикутник, трикутник. Розташуйте їх у правильній послідовності. За якою ознакою це можна зробити? (За кількістю кутів геометричні фігури мають стояти так – трикутник, квадрат, п’ятикутник).

  1. Пори року. Рік. Визначення і послідовність наступної, попередньої. Малюнки, умовна наочність.

Пограйте з дітьми в гру «Послухай запитання – назви правильно місяці».

Дорослі задають дитині запитання від імені іграшок – тварин, що стосуються певної пори року та місяців.

Наприклад:

– Запитання від Зайчика: У які місяці року я маю сіре хутро? А коли я білий?

– Запитання від Ведмедика: Коли, в які місяці я сплю в барлозі? Коли я можу ласувати малиною?

– Запитання від Ластівки: Назвіть місяць, коли я повертаюся з вирію? Коли я доглядаю ластів’ят? Коли я знову відлітаю до вирію?

ІІ.  Заняття з ознайомлення з природою

Бережи своє здоров’я змалку (вживання фруктів, овочів, значення теплиці у вирощуванні їх).

  1. Розкажіть дітям про значення вживання свіжих фруктів, овочів кожного дня для здоров’я дитини.
  2. Пограйте в гру «Відгадай за смаком».

На тарілку покладіть нарізані  невеличкими шматочками різні овочі та фрукти.

Діти  із закритими очима  вибирають, куштують певний  шматочок і визначають фрукт чи овоч за смаком та його користь для здоров’я дитини.

Наприклад: – Це помідор – він соковитий, м’який, кислуватий.

– Це капуста – вона хрумка.

– Це шматочок моркви – він солодкий, твердий. – Це яблуко – воно соковите, росте на дереві….

 

 

                                                   ГРАМОТА

КВІТЕНЬ.

  1. «Зустріч із весною».

– виконувати звуковий аналіз чотирьох та п’яти фонемних  слів( небо, ріка, птах,

весна,сонце,хмари,тепло,квіти,трава…);

– визначати місце наголосу в словах, наголошений склад;

– читання складів та слів: ВА,ВО,ВУ,ВІ,ВИ,ВАМ,ВІН,ВОНА,ВОНИ,ІВАН,НО-

ВИНИ,СЛИВА,ВИЛИВ…;

– складання речень із трьох слів на задану тему.

  1. «Мандрівка в космос».

– ознайомити з літерою «К» її звуковим значенням;

– звуковий аналіз слів: КОСМОС, РАКЕТА;

– визначення кількості складів та наголошений склад у словах (ко, ке);

– вправляти у злитому читанні складів:АК,УК,ЕК,ОК,ІК,ИК, КУ, КА, КО, КИ, КІ,

КЕ, КУК, КОК, КИК, АКА,ІКІ…

  1. «Чотири пори року».

– продовжувати робити звуковий аналіз слів: весна, літо, осінь, зима;

– розрізняти тверді та м’які приголосні в цих словах;

– ділити слова на склади, визначати місце наголосу (- на,- лі, -о, – ма );

– формувати вміння читаючи речення, розуміти їх зміст.

  1. «У Задзеркаллі».

– ознайомити з літерою «Т»;

– виділення першого та останнього звука в словах;

– звуковий аналіз слова: «замок, равлик»;

– визначення місця наголосу в словах;

– тренувати в умінні римувати прочитані слова:листок – молоток, коса – оса і т.д.

 

                                                          СЕНСОМОТОРИКА
                   В зошитах в клітинку та в лінію виконувати аналогічні завдання.

 

  1. Написання овалів із невеликим нахилом вправо.

Завдання виконувати по одному робочому рядку:

– великого овалу в квадраті на 4 клітинки, нахил з верхнього правого кута в

лівий нижній «велика сливка», відстань між елементами одна клітина;

– маленький овал в одній клітинці, нахил (вершина овалу) із верхнього правого

в нижній лівий кут «маленька сливка», відстань між елементами одна клітина.

 

  1. Написання овалів із невеликим нахилом вправо в зошитах в лінію.

3.Написання овалів із невеликим нахилом вправо з’єднаних елементом «змійка».

– діти пишуть великі овали як у завданні №1, в інтервалах між овалами пишуть

елемент, який складається із двох дуг, розвернутих в різні сторони;

– аналогічне написання маленьких овалів.

4.Написання овалів із невеликим нахилом вправо з’єднаних елементом «змійка в зошитах в лінійку.


Зручно: скоро ми у соціальних мережах